Saturday, April 5, 2008

سفر به مالزی ، کوالالامپور

Map image

 

در تاریخ 6 فروردین 1387 مصادف با 25 مارچ 2008 به مالزی سفر کردیم . دلیل اصلی این سفز که در هر مسیرش 12 ساعت در هواپیما بودم دیدن خانواده بود . و دلیل اصلی ان این بود که 2 ماه من را ندیده بودند !!

البته که بسیار کشور زیبایی بود . در این 8 روز سه شهر کوالا لامپور و پوتراجایا و شاه عالم را دیدیم . و البته به یک مجموعه تفریحی در ایالت ملاکی سفر کردیم . هوای مالزی جدا جالب بود . در کمتر از نیم ساعت باران های شدیدی شروع می شد که نظیرش فقط در همین مناطق استوایی دیده می شود . خاک قرمز بود به رنگ رس و با سبزی نا متناهی که در همه جا دیده می شد بسیار دلنشین بود . شهر های اصلی بسیار تمیز و مرتب بودند . و فرهنگ مردم پیشرفته بودن مالزی را نشان می داد . به نظرم رابطه ای مستقیم بین میزان پیشرفته بودن مملکتی از نظر فرهنگی و اقتصادی وجود دارد . و ادعای فرهنگ پیشرفته در زمان اقتصاد عقب افتاده مزحک است . یکی از نکات مهم درباره مالزی این است که جمعیت این کشور را 3 نژاد اصلی مالایی ، چینی و هندی تشکیل می دهد . مالایی ها مسلمان ، چینی ها از این دین های عجیب و هندی ها هندو هستند . اما این سه نژاد با این حال کاملا دوستانه در کنار هم زندگی می کنند . همه به هم احترام می گذارند و کسی از نژاد دیگری بد نمی گوید. در واقع مسئله نژاد اصلا برایشان مهم نیست . و این در حالی است که در کشورهایی در جهان که ادعای تمدن آنها گوش اسمان را کر کرده نه تنها مردم با دین های مختلف که هم کیشان نیز نمی توانند با هم زندگی کنند و در این میان گویی عده ای انسان اند و دیگران چهار پا . بگذریم

شهر کوالالامپور پایتخت سابق مالزی و پایتخت اقتصادی کنونی مالزی است که به خاطر برج های دوقلو پتروناس شهرت جهانی دارد . این شهر نیز مانند همه مراکز توریستی جهان دارای امکانات بسیار وسیع برای ارضای سلیقه های مختلف است . اگر کسی مانند من خیلی سفر نکرده باشد حتما چیزهای زیادی برای دیدن در مالزی پیدا خواهد کرد ، اما اگر کمی مسافرت کرده باشد بیشتر این جاذبه ها را تکراری خواهد یافت ، همان طوز که من شهر بازی ، اکواریوم و ... را قبلا در بارسلونا دیده بودم .

پوتراجایا نیز بسیار قابل ستایش بود . گرچه شهری کوچک است و فقط ادارات دولتی در ان قرار داردند ، با این حال چنین نمونه کامل شهری سازگار با طبیعت بسیار شگفت انگیز است . در واقع با ورود به پوتراجایا گویی در شهری کارتونی وارد می شوی که بی نقص طراحی شده و شاید هم همان کارتون هایی باشد که امروز تخیل است و فردا واقغیت . به هر حال خیلی خیلی شگفت انگیز بود . این هم تصاویری از شهر .

IMG_0590 IMG_0622 IMG_0645   و میمون ها ، این موجودات دوست داشتنی که در جای جای این کشور استوایی دیده می  شدند . این عکس در معبد هندوها گرفته شده !

IMG_0538

2 comments:

m far said...

salam, faghat inke "erza" ro ba Zad minevisan na ba ze zanboori.

x_vision said...

با سلام . خدمات گردشگری مالزی . اگر به مالزی سفر میکنید با ما تماس بگیرید ما ترتیب بازدید از شهر کوالالامپور و تمام جاهای دیدنی آن را در چند روز برای شما فراهم میکنیم :
tel : +60129230648
Email : specialmy@live.com

hope to see u soon !